REZULTATE


REZULTATELE PROFESORILOR BENEFICIARI

·         10 profesori cu abilitati de utilizare a metodelor creative de predare, prin muzica, arta, TIC si activitati outdoor
·         constientizarea diversitatii culturale si efectele sale asupra practicilor de comunicare
·         10 profesori avand cunostinte imbunatatite privind comunicarea intra si interpersonala- verbala, paraverbala, non - verbala si vizuala pentru a crea o stare optima de invatare elevilor cu dizabilitati
·         10 profesori care stapanesc tehnicile limbajului de sustinere, pentru a motiva elevii sa atinga obiectivele si sa depaseasca  dificultatile



Hartile mentale
Instrument ideal in lecturarea inteligenta a materialelor de studiu
Aplicatie pe o activitate de predare-  lectia Temperamentul





Coordonator: Ionela Belbe- CJRAE BIHOR, punct de lucru Liceul Teoretic ,, Onisifor Ghibu” Oradea;
Mincic Mihaela- CJRAE BIHOR, punct de lucru Colegiul National Emanuil Gojdu Oradea

Obiectivele activitatii:
-       Familiarizarea elevilor cu notiunea de harta mentala constientizand avantajele utilizarii ei
-       Analizarea unei harti mentale predefinite –Harta mentala a povestii Cei trei purcelusi
-       Exersarea utilizarii hartilor mentale pe lectia Temperamentul- latura dimanico-energetica a personalitatii- in grupuri de lucru
-       Familiarizarea cu  aplicatii gratuite cu ajutorul carora se pot realiza harti mentale
-       Exersarea lucrului in echipa, a comunicarii asertive si a rezolvarii de probleme

Materiale necesare: acces  la internet; foi flipchart; carioci si buna dispozitie
Desfasurarea activitatii:
Activitatea a pornit de la metafora hartilor rutiere si de la analizarea asemanarii acesteia cu multitudinea de informatii, drumuri din mintea noastra.
S-a trecut apoi la identificarea avantajelor, a caracteristicilor si a modului de realizare a hartilor mentale.
Ca aplicatie directa am analizat harta mentala a povestii Cei trei purcelusi identificand utilitatea ei.
Elevii au fost impartiti pe grupe si au exersat lucrul in echipa, comunicarea asertiva si rezolvarea de probleme in incercarea de a realiza o harta mentala. Anterior acestei activitati elevii au luat contact cu notiunea de temperament ca latutra a personalitatii.
La final au avut posibilitatea de a-si dezvolta abilitatea de a vorbi in fata colegilor prezentand rezultatul muncii lor.
Pentru a lega hartile mentale ca metoda de organizare a informatiilor de preocuparea lor majora- utilizarea mijloacelor IT,  le-am prezentat cateva aplicatii gratuite pe internet  cu ajutorul carora se pot elabora aceste harti.
1.     FreeMind – aflat la adresa http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page,
2.      Imindmap – aflat la adresa https://app.imindmap.com,
3.      Mind42 – aflat la adresa www.mind42.com,
4.      Mindmeister – aflat la adresa https://www.mindmeister.com/,
5.      Xmind – aflat la adresa http://www.xmind.net/, ș.a.






Impresii
A fost o activitate care a imbinat utilitatea unui mod de organizare a informatiilor, important indiferent de materia de la scoala, de perioada de viata  traversata  sau context muncii cu exersarea unor deprinderi si abilitati de munca in echipa.  Jucandu-ne putem invata mai placut si mai temeinic .
De asemena cred ca utilizarea hartilor mentale poate fi un ajutor in cresterea motivatiei pentru invatare ducand asa cum spunea un elev la o micsorare a numarului de pagini pe care il are de invatat.


Metoda hartilor mentale metaforic vorbind e ca o trecere de la un intuneric deterninat de un amalgam de informatii necorelate la lumina intelegerii bazate pe o buna organizare.



MUSIC , COLORS & CREATIVITY
Metoda a fost aplicata la Liceul Teoretic ,,Constantin Serban,, Alesd ,clasa a IV-a, invatatoare Florina Egri, propunator: prof. Curea- Lup  Adela

 Ne –am propus sa ne relaxam, sa ne simtim bine cantand, pictand ,sa invatam sa muncim in echipa, sa sarbatorim primavara,sa fim creativi.
 Materiale folosite: hartie alba , tempera,pensule , laptop.

Am aranjat bancile in mijlocul clasei pentru a avea libertate de miscare, am lipit hartia alba de banci,elevii au primit sarcinile de lucru cu mare entuziasm. Pe ritmuri de muzica antrenanta au inceput sa picteze ,si pentru ca erau relaxati , veseli  au inceput sa si danseze , sa cante in timp ce pictau.
Elevii au primit cu bucurie sarcina , au fost entuziasmati si au lucrat cu placere. Aceasta metoda poate fi aplicata cu succes si in orele de consiliere sau in terapia tulburarilor de limbaj; dezvolta si stimuleaza creativitatea la elevi , inteleg importanta muncii in grup si realizarea unei sarcini date, identifica preferintele si abilitatile elevilor pentru diverse activitati.

Pentru ca metoda a avut impact asupra elevilor, in cadrul activitatilor SCOALA  ALTFEL voi continua sa o aplic si la alte clase . 




Vânătoarea de comori
Cine suntem?
 Suntem o echipă formată din profesori de la CȘEI Orizont Oradea, și anume: 
prof.dr. Marușca Angela, prof. Dan Romina, prof. Cristea Cristina, prof. Suciu Roxana, prof. Șerfezeu Laura
Ce ne propunem?
De ce să ,,vânăm comori”? Deorece ,,vânătoarea de comori” ne ajută: să ne dezvoltăm capacitatea de orientare spațială; să facem asocieri între imagini și obiecte; să ne dezvoltăm atenția; să utilizăm corect telefonul/aparatul foto; să lucrăm în echipă;să descoperim obiective turistice din orașul nostru.
Ce avem nevoie?
Acțiunea unei adevărate vânători se desfășoară în afara școlii. Elevii, însoțiți de profesori, au cu ei toate instrumentele necesare pentru a descoperi comorile unui oraș, și anume: harta orașului, imagini cu clădirile ce trebuie ,,vânate”, aparat foto/ telefon.
Cum am realizat activitatea?

Vânătorii de recompense se înarmează cu telefoane mobile sau aparate foto, hărți, imagini cu clădiri, apoi pornesc în căutarea unor obiective turistice (cele care  apar în imaginile ce le-au fost date). Pentru a avea dovada că au găsit ,,comorile”, elevii trebuie să imortalizeze momentul printr-un selfie.


Harta minții
Cine suntem?
 Suntem o echipă formată din profesori de la CȘEI Orizont Oradea, și anume: 
prof.dr. Marușca Angela, prof. Dan Romina, prof. Cristea Cristina, prof. Suciu Roxana, prof. Șerfezeu Laura
Ce ne propunem?
În urma activității elevii învață: să lucreze în echipă; să respecte opinia colegului; să-și dezvolte imaginația; să-și îmbogățească vocabularul.
Ce avem nevoie?
Gândirea creativă necesită strădanie, iar ,,harta minții” necesită: foi de flipchart; markere de diferite culori; imagini; lipici; foarfecă…și harta e pe punctul de a fi ,,creionată”.
Cum am realizat activitatea?
,,La ce te gândești când auzi…?” Cam despre asta este vorba în activitatea ,,harta minții”. Împărțiți pe grupe, elevilor li se dă o temă, iar ei trebuie să scrie tot ce le vine în minte când aud cuvântul respectiv. Provocarea este că fiecare echipă va avea un alt mod de a arăta la ce se gândesc:  o echipă va scrie, o altă echipă va lipi imagini ce au legătură cu tema dată, o altă echipă va desena. 




Titlul activității: Muzică, culoare, creativitate!
Cine suntem?
 Suntem o echipă formată din profesori de la CȘEI Orizont Oradea, și anume: 
prof.dr. Marușca Angela, prof. Dan Romina, prof. Cristea Cristina, prof. Suciu Roxana, prof. Șerfezeu Laura
Ce ne propunem?
De ce ar avea elevii cu CES nevoie de o astfel de activitate? Motivele ar fi multiple: le dezvoltă motricitatea fină;  își consolidează noțiunile privind culorile; îi ajută să respecte reguli; învață să lucreze în echipă; au grijă de munca celuilalt; le dezvoltă capacitatea de concentrare a atenției; le dezvoltă imaginația, creativitatea.
Ce avem nevoie?
Pentru ca activitatea să fie un succes, pe lângă creativitate și bună dispoziție mai avem nevoie și de: recipiente pentru culori; tempera; pensule; o masă lungă; pânză sau hârtie; laptop pentru muzică…și putem începe să dăm frâu liber imaginației.
Cum am realizat activitatea?
Munca în echipă devine o plăcere când creativitatea, muzica și pictura sunt ingredientele principale. La activitate au participat 14 elevi cu CES, având ca sarcină de lucru să realizeze desene cu tema ,,natura primăvara”. Fiecare elev a primit un recipient în care a fost pusă o culoare. Sarcina lor a fost să înceapă să picteze orice le vine în minte legat de tema dată. Pe fond muzical elevii se apucă de treabă, dar totul se complică puțin când se schimbă melodia…pentru că fiecare trebuie să facă un pas la dreapta și să continue desenul colegului, fără să-l deterioreze. La un moment dat au dreptul să schimbe culorile între ei. Pânza pe care se pictează trebuie să prindă culoare, prin urmare activitatea se oprește atunci când toată pânza este pictată.



Metoda „Stop Motion”
Cine suntem? 
Elevi ai Şcolii Gimnaziale „Dacia” Oradea: Răzvan cls a III-a, Luca cls a II-a, Raris şi Luca cls I., incluşi în terapie logopedică pentru corectarea sunetului R
Prof. psiholog scolar: Raț Tarția Corina

Ce ne propunem?
Consolidarea sunetului R prin crearea unei poveşti cu ajutorul figurinelor Lego;
Utilizarea aparatului de fotografiat si al calculatorului
Familiarizarea cu programul MovieMaker
Crearea unui filmuleţ al poveştii inventate
Ce avem nevoie? 
Figurine Lego, aparat de fotografiat sau Smartphone, calculator cu program MovieMaker
Cum am realizat activitatea? 
Pe masa din cabinetul de logopedie am pus o gama variata de figurine Lego ( oameni, animale, vehicule, case, arme, mancare etc) la vederea cărora copiii au fost foarte entuziasmaţi. Le-am spus ca azi vor avea ocazia să se joace cu aceste figurine şi să inventeze o poveste cu ajutorul lor. După ce fiecare dintre copii şi-a ales câte un personaj, l-am incurajat pe fiecare să spună ce ar dori să se petreacă în poveste, apoi, de comun acord, copiii au stabilit firul poveştii, titlul (Jungle Adventure), după care au pus în scenă povestea.  Am insistat să valorifice toate ocaziile în care puteau folosi sunetul R ( de ex.  Numele personajelor începeau sau conţineau R: Roco, Marco, Riana, imitau sunetul motocicletei sau al maşinii când se deplasau cu ele: Bruuum, Bruuum, imitau sunetul mitralierei : TRRR, TRRRR, tremurau când stateau în junglă: BRRRRR etc.). Odată acţiunea creată, le-am propus copiilor să facem un filmuleţ scurt cu această poveste. Le-am explicat cum se realizează şi anume, prin fotografierea succesivă a unui număr cât mai mare de secvenţe de mişcare. L-am rugat pe cel mai mare dintre copii sa facă fotografiile, care astfel realizate au fost introduse  intr-un program, numit MovieMaker. Acest program permite derularea fotografiilor cu o anumită viteză creându-se astfel impresia de mişcare, respectiv iluzia unui film.
Impresii si sugestii: 
                Copiii au participat cu multă însufleţire la toate momentele activităţii. Cred  ca utilizarea figurinelor Lego, respectiv a aparaturii electronice, calculator şi aparat de fotografiat, a crescut foarte mult, nu numai atractivitatea orei, dar şi eficienţa acesteia, copiii valorificând bucuroşi toate ocaziile în  care puteau să pronunţe sunetul problemă.  La final şi-au exprimat speranţa că vor mai avea ocazia să repete această experienţă.



METODA STOP MOTION

Oprirea mișcării este o tehnică de animație care fizic manipulează un obiect astfel încât acesta să se miște singur.
• Obiectul este fotografiat in fiecare pozitie  creând iluzia mișcării atunci când seria de cadre este jucată ca o secvență rapidă.

STEP 1: SCENARIU
• CE? 
Descrieți în câteva propoziții care este povestea despre (ex: școală comportament, protecția mediului, școală, petrecere la castel)
• UNDE?
Explicați în scurt timp unde are loc acțiunea (ex .: într - o pădure, în școală, în spațiu, într-un lac, la malul mării)
• CAND?
Localizați acțiunea în timp (ex .: prezent, viitor, secolul al XIX-lea)
 
OPRITI  MIȘCAREA
PASUL 1: SCENARIUL
• CARE?
Faceți o listă cu personajele principale ale povestirii și menționați care este rolul lor în acțiune,Caracter, Rolul în poveste
PASUL 2: SCENERE ȘI CARACTERE
Creați cele mai potrivite decoruri și caracterele folosind materialele din jurul dvs.:
• Creați un desen reprezentând peisajul
• Faceți desene reprezentând caracterele
Pasul 3
Creati povestea folosind miscarea personajelor in peisajul format
Pasul 4
Faceți fotografii digitale pas cu pas utilizând o cameră foto, pentru sugerând mișcarea / mișcările personajelor implicate în povestea ta
Pasul 5
Sunetul de fundal
Pasul 6
Descarcarea pozelor si selectarea lor
Pasul 7
Incarcarea pozelor in programul movie maker
Pasul 8
Prezentarea caracteristicilor creative

MUSIC , COLORS & CREATIVITY
       Metoda a fost aplicata la Gradinita cu Program Prelungit Mugurel Oradea , Grupa Mare A
Prof. consilier scolar: Pentea Pop Rodica
Obiectivele activitatii au fost:
- sa identifice elementele specifice anotimpului primavara,
-sa utilizeze aceste elemente realizand un peisaj de primavara ,
- sa regaseasca elementele anotimpului primavara in versurile cantecului si sa le expuna prin desen
        Prin aceasta metoda ne-am propus sa ne bucuram de muzica,culoare si voie buna  ,sa invatam sa muncim in echipa,sa fim creativi in asteptarea primaverii
           Materiale folosite: hartie alba , tempera,pensule , telefon.
            Bancile au fost aranjate in mijlocul grupei pentru , am lipit hartia alba de masute,. Pe ritmuri de muzica specifica anotimpului promaverii prescolarii au inceput sa picteze relaxati,cu entuziasm si voie buna.
     Activitatea a fost antrenanta ,prescolarii implicandu-se cu interes.
       Aceasta metoda poate fi aplicata cu succes si in orele de consiliere ; dezvolta si stimuleaza creativitatea la elevi , inteleg importanta muncii in grup si realizarea unei sarcini date, identifica preferintele si abilitatile elevilor pentru diverse activitati.







Postări populare de pe acest blog