ACTIVITATI


       



„ Promovarea egalitatii de sanse prin strategii creative de comunicare”
Proiect Erasmus+ pentru Educatia Adultilor
2017-1-RO01-KA104 -035992



JURNALUL CURSULUI DE FORMARE

“Creativity in teaching and training & how to use music, art, ICT and outdoor activities in education”
04 – 10 februarie  2018

Assen, Olanda


 Autorul poartă întreaga responsabilitate asupra conţinutului publicaţiei. Agenţia Natională şi Comisia  Europeană nu sunt responsabile de modalitatea în care ar   putea fi folosită informaţia.


 Ziua 1 ___04.02.2018___

Locul de desfășurare: Sala de conferinţe
Activitatea desfășurată: Cunoaşterea partenerilor împlicaţi în proiect
Concluzii / observații personale :
După ce am ajuns în Assen ne-am cazat la Hotelul de Jonge din lanțul hotelier Best Western în jurul orei 16, pentru ca la ora 17, în sala de conferințe a hotelului să avem prima întâlnire cu formatorii noștri Cristina și Tim de la Quarter Mediation, precum și cu ceilalți participanți la cursul de formare: Polonia, Spania, Portugalia, Grecia și încă o grădiniță din România.
Am început cu completarea formularelor de înregistrare, apoi s-a trecut la prezentarea tuturor cursanților (numele, țara, funcția și școala de la care provin).
Formatorii noștri ne-au prezentat apoi cursul, agenda săptămânii, câteva informații despre asociația pe care o conduc, proiectele coordonate de această asociație și bineînțeles, câteva informații despre ceea ce va trebui să realizăm pe parcursul cursului pentru a putea participa la evaluarea finală (să facem poze în cadrul tuturor activităților) pentru ca la final să putem realiza pe grupe un fotoreportaj cu toate activitățile la care am participat.
După prezentările de mai sus am realizat o seară europeană ”Europen fair” – activitate în cadrul căreia fiecare țară și-a prezentat câteva măncăruri tradiționale.
În cadrul serii europene fiecare țară participantă la curs a prezentat mâncarea tradițională expusă, iar apoi am trecut la degustarea acesteia. Toate felurile de mâncare au fost prezentate într-un mod inedit de către participanţi și toate au fost foarte gustoase. Am purtat discuții cu partenerii noştri cu privire la mancarea tradițională, precum și  ingredientele utilizate și modul de preparare a acestora.

Ziua 2 ___05.02.2018___

Locul de desfășurare: Sala de conferinţe a hotelului
Activitatea desfășurată: Prezentrea instituțiilor participante și a sistemului de învățământ specific fiecărei țări
Concluzii / observații personale :
În prima parte a celei de-a doua zile, fiecare instituție participantă a realizat o prezentare a instituției și a sistemului de învățământ din țara respectivă după cum urmează:
-          Mousiko Scholeio Karditsas, Greece
-          Adam Mickliewicz Primary School no 10 in Pulawy, Poland
-          Agrupamento de Escolas de Arrifana, Santa Maria de Feira, Portugal
-          Grădinița cu program prelungit nr 13 Târgoviște, România
-          Asociația Centrul European pentru Integrare Socioprofesională, Oradea, România (Centrul Școlar de Educație Incluzivă ”Orizont” Oradea și CJRAE Bihor)
-          Instituto de Ensenanza Secundaria Canada de la Encina, Spain
-          CEIP Padre Jesus, aymonte, Huelva, Spain
Pe perioada coffee break-urilor au derulat filmulețe cu prezentarea orașelor din care proveneau toți participant la curs.

Ziua 2 ___05.02.2018___

Locul de desfășurare: Biblioteca din Assen
Activitatea desfășurată: Utilizarea mijloacelor ICT (tablă interactivă, masă interactivă) în activitățile școlare în cadrul bibliotecii.
Obiectivul vizitat: Biblioteca din Assen
Concluzii / observații personale :
În a doua parte a zilei am participat la o activitate derulată în cadrul Bibliotecii din Assen, unde ni s-au prezentat exemple de bune practici, precum și utilizarea ICT (tablă interactivă, masă interactivă) în activitățile desfășurate de către școlile din localitate în cadrul bibliotecii.
Inițial în cadrul studioului bibliotecii ne-au fost date detalii despre modul în care este structurată aceasta, despre secțiunile de care dispune biblioteca, dar și despre modul în care se pot împrumuta cărțile de la bibliotecă.
Am efectuat apoi o vizită, unde ni s-a prezentat concret, cum sunt împrumutate cărțile, cum sunt dotate rafturile, cu senzori și cum sunt înregistrate cărțile care sunt împrumutate, pe un card personal.
Am vizitat și zona dedicată copiilor, dar și partea unde se aflau calculatoarele pentru citirea în format electronic a cărților, sala cu imprimante 3 D, sala unde se afla monitorul cu tach și masa cu tach, cu diverse jocuri pentru dezvoltarea memoriei, creativității, imaginației copiilor. Aici am fost lăsați să testăm toate aceste instrumente de lucru și să participăm la diverse activități.
La finalul vizitei ne-am întors la hotel pentru masa de prânz, la ora 15,30, după care la ora 17 am încheiat activitățile celei de-a doua zile.

Ziua 3 ___06.02.2018___

Locul de desfășurare: Windmill şi Muzeul ”De Wachter”
Activitatea desfășurată: Activități outdoor, artă și utilizarea tehologiei dintr-o moară de vânt.
Obiectivul vizitat: Muzeul ”De Wachter”
Concluzii / observații personale :
A treia zi am plecat cu un autocar din fața hotelului până în localitatea Zuidlaren, unde am desfășurat activitățile în cadrul unei mori de vânt, dar și în carul Muzeului ”De Wachter”. Aici ni s-au prezentat și am asimilat metode creative, artă, activități outdoor și tehologia existentă într-o moară de vânt.
            Ne-a fost prezentat mecanismul de funcționare al morii de vânt, o moară foarte complexă cu diverse utilități: moară pentru mirodenii, moară pentru făină, moară pentru obținerea uleiului de in și generator de obținere a energiei electrice pe baza energiei eoliene.
De asemnea ni s-a prezentat un magazin mixt de la începutul secolului, magazin în care se utilizau diverse metode de cântărire şi măsurare a produselor.
            Aici am participat la o lecție interdisciplinară de biologie, istorie, geografie, matematică și fizică. De asemenea ni s-a prezentat locul amenajat pentru elevi, unde se pot desfășura activități practice de brutărie/patiserie. Proprietarul morii ne-a introdus în istoria Olandei, prezentându-ne locurile de unde au fost aduse în trecut mirodeniile, lalelele și alte obiecte, în Olanda de azi. Utilizînd hărțile expuse pe pereții morii am participat și la o interesantă lecție de istorie, dar și de biologie, aflând date despre proveniența anumitor plante, modul în care arată anumiți arbori, semințele acestora, utilitatea lor, precum și zonele geografice unde acestea cresc.
            Prin prezentarea modului de funcționare a morilor am participat la o lecție concretă de fizică și matematică, o lecție interesantă, pe înțelesul copilului.
            După coffee break am vizitat Muzeul ”De Wachter”, unde am putut vedea obiecte vechi, expuse pe diverse domenii. Am participat la activități concrete de utilizare a unor instrumente muzicale mai vechi, ne-a fost prezentat interiorul unei case tradiționale, cu locurile de dormit foarte mici, precum și diverse obiecte utilizate în gospodărie și la munca câmpului.
            Am vizitat un atelier de producere a papucilor tradiționali din lemn. Ni s- a explicat procedeul și mașinăria cu care se realizează aceștia, precum și tipurile de lemn utilizate pentru realizarea papucilor și modul de decorare a acestora. Culoarea specifică a papucilor tradiționali este culoarea galbenă, decorată cu diverse motive populare.

Ziua 4 ___07.02.2018___

Locul de desfășurare: Drents Museum
Activitatea desfășurată: Educational activities at Drents Museum
Obiectivul vizitat: Drents Museum
Concluzii / observații personale: Am participat la o activitate educativă, desfășurată în cadrul Drents Museum unde practic, datorită unui actor care și-a jucat foarte bine rolul, am fost transpuși în timp, în secolul XVIII, în casa unui om bogat, colector de taxe. Prin intermediul acestei activități am aflat cum era amenajată casa unei familii de oameni bogați dintr-un alt secol, mobilierul adecvat, obiectele de valoare din casă, documentele colectorului de taxe, vestimentația locuitorilor din acea vreme, modul în care se servea masa în salon, obiectele din bucătărie, păstrarea alimentelor în cămară. De asemenea prin intermediul unei astfel de activități învățăm elevii, codul bunelor maniere.
După vizita făcută colectorului de taxe, am participat la a doua parte a activității unde prin intermediul oglizilor din încăperi (monitoare), elevii află dialogul purtat de diverși locuitori ai palatului.

Ziua 4 ___07.02.2018___

Locul de desfășurare: Sala de conferinţe a hotelului
Activitatea desfășurată: ”Treasure hunting method”
Concluzii / observații personale :
În sala de conferinte a hotelului ne-a fost prezentată metoda ”Treasure hunting”

Ziua 4 ___07.02.2018___

Locul de desfășurare: Centrul oraşului Assen
Activitatea desfășurată: ”Treasure hunting method”
Concluzii / observații personale :
Activitatea s-a desfășurat în centrul orașului Assen. După ce am tras la sorți echipa din care vom face parte, am primit harta orașului Aseen, unde aveam marcat un traseu de urmat. Pe parcursul acestui traseu a trebuit să descoperim anumite clădiri, cu o anumită arhitectură, clădiri a căror schiță ne-a fost printată de asemenea pe o coală de hârtie. Când descopeream unul dintre obiective trebuia să ne facem împreună cu toată echipa un sealfie. Toate pozele apoi trebuia să le asamblăm și să le încărcăm pe contul grupului pentru a afla echipa câștigătoare.
Printr-o astfel de metodă realizăm o activitate interdisciplinară cu elevii unde vom îmbina o lecție de geografie (orientare turistică), cu o lecție de istoria artelor (stilurile arhitectonice), religie (biserici de diferite religii), biologie (descoperirea parcului zoologic care adăpostește căprioare), istorie (muzeul din localitate și statuia copilului Bartje – simbol al orașului) și ICT – deoarece utilizăm telefonul pentru fotografii. De asemenea le formăm elevilor spiritul de muncă în echipă, de colaborare, de într-ajutorare, de competiţie.

Ziua 4 ___07.02.2018___

Locul de desfășurare: Sala de conferinţe a hotelului
Activitatea desfășurată: ”Hands – on Workshop ”Music, colors and creativity”
Concluzii / observații personale :
S-a desfășurat în sala de conferință a hotelului, unde pe o masă mare a fost pusă o coală foarte mare de hârtie ( 5*1 m). Am primit cutiuța cu o culoare și pensulă. Toți ne-am așezat în jurul mesei, iar la pornirea muzicii am început să pictăm fiecare ceva pentru a reda ”primăvara”. La schimbarea stilului de muzică am făcut un pas spre dreapta, am schimbat locul și am continuat pictura colegului. Am schimbat de mai multe ori locul și de trei ori și culoarea. În final toată coala foarte mare de hârtie a fost umplută cu un coloaj de desene. Prin această metodă de artă, putem dezvolta elevilor creativitatea, imaginația, munca în echipă.

Am lucrat în sala de conferințe a hotelului, cu grupul pentru a realiza fotoreportajul. Am descărcat peozele de la activitățile desfășurate până în ziua a IV –a. Am ales firul poveștii fotoreportajului și am început sortarea fotografiilor și prelucrarea lor pe zile.

Ziua 5 ___08.02.2018___

Locul de desfășurare: Sala de conferinţe a hotelului
Activitatea desfășurată: ”Stop motion method”
Concluzii / observații personale :
Ne-a fost prezentată metoda ”Stop motion” ca un exemplu de bună practică în utilizarea ICT în cadrul lecțiilor de matematică, geografie, istorie, formarea abilităților de comunicare.
Prin utilizarea unor jucărioare din kinder sau lego, a unor imagini de fundal plastifiate, de dimensiunea unei coli A4 și a unui aparat foto, cu care se fac peste 100 de fotografii, vom putea realiza cu ajutorul programului Mouvie maker, un filmuleț, o acțiune, o povestoară…. etc. Ni s-a prezentat de asemenea modul de utilizare a programului Mouvie maker, alegerea fotografiilor, a ordinii în care să ruleze, alegerea timpului în care acestea să ruleze, a melodiei de fundal și modalitatea de salvare a filmului.

Ziua 5 ___08.02.2018___

Locul de desfășurare: Sala de conferinţe a hotelului
Activitatea desfășurată: Workshop ”Stop motion method”
Concluzii / observații personale :
Am fost împărțiți pe grupe prin tragere la sorți, fiecare grupă a primit câteva jucărioare, o planșă de fundal, iar în funcție de acestea ne-am ales povestea pe care dorim să o realizăm. Prin mânuirea treptată a personajelor și prin surprinderea fiecărei mișcări printr-un clișeu foto, vom putea realiza filmulețul. După finalizărea acestei părți, am trecut la realizarea efectivă a filmulețului cu ajutorul programului Mouvie maker. În final fiecare grupă și-a prezentat filmulețul și povestea pe care a reușit să o ilustreze în funcție de materialele avute la dispoziție.

Ziua 5 ___08.02.2018___

Locul de desfășurare: Drentes Archief
Activitatea desfășurată: Exemple de bune practici desfăşurate la Drentes Archief
Obiectivul vizitat: Drentes Archief
Concluzii / observații personale :
Aici ne-a fost prezentat departamentul pentru învățământ, dotat special pentru a desfășura activități creative, interactive și utilizănd dotările moderne în cadrul unor lecții de istorie. Ne-a fost prezentată o activitate deosebit de interesantă, creativă, unde elevii pot utiliza un monitor, scanner și diverse obiecte din cadrul arhivei, care de asemenea îi fac să înțeleagă cum arată documentele vechi, hărți vechi, steme, scrisori, descifrează modul de păstrare eficient al documentelor, sortarea lor într-o arhivă, etc. Toată activitatea s-a desfășurat pe grupe prin tragere la sorți, sub formă de concurs – la final câștigătoare era echipa care găsea sigiliul lui Sigismund, care lipsea de pe un document oficial afișat la intrarea în sala destinată activității. Consider că printr-o astfel de activitate se dezvoltă elevilor creativitatea, imaginația, spiritul de competiţie, munca în echipă.
La finalul activității ni s-a prezentat sala de calculatoare unde locuitorii orașului pot veni să descopere diverse informații din trecutul unei țări minunate, ca Olanda. Sala este dotată de asemenea cu o masă cu tach interactive.

Drentes Archief sunt dotate cu o sală de cinema, unde am vizionat un film despre evoluția sistemului de învățământ olandez.

De asemenea în finalul activității, prin utilizarea unei metode ICT – un Ifone, am ascultat povestioara băiatului Bartje – simbolul Assenului și am pornit cu ajutorul unui program de pe ifon într-o scurtă călătorie în jurul muzeului, unde în urma indicațiilor programului trebuia să descoperim anumite obiective turistice sau anumite decorațiuni de pe clădiri, care trebuiau fotografiate, pentru a obține un anumit punctaj. Cel care atingea punctajul maxim în timpul cel mai scurt era câştigator.
Prin acestă metodă interdisciplinară îmbinăm atât mijloacele moderne (ifonul), cât și lecțiile de istorie, geografie și istoria artelor. De asemenea dezvoltăm elevilor spiritul de competiție, creativitatea, imaginația, precum și utilizarea tehnologiei moderne.
Am lucrat în sala de conferințe a hotelului, cu grupul pentru a continua fotoreportajul. Am descărcat pozele din ziua a V a. Am sortat fotografiile și le-am prelucrat pentru fotoreportaj.

Ziua 6 ___09.02.2018___

Locul de desfășurare: Sala de conferinţe a hotelului
Activitatea desfășurată: ” Mind Maping method”
Concluzii / observații personale :
Am fost împărțiți pe grupe prin tragere la sorți.
Pe o coală mare de flipchard, utilizănd cuvinte și desene, trebuia să scriem cu marker cuvinte derivate cuvântului ”Creativity”. Fiecărei derivate trebuia să îi atașăm o reprezentare grafică.
O metodă utilă în dezvoltarea creativității și a imaginației elevilor.

Ziua 6 ___09.02.2018___

Locul de desfășurare: Vincent Van Gogh School
Activitatea desfășurată: Vizită la Vincent Van Gogh School
Obiectivul vizitat: Vincent Van Gogh School
Concluzii / observații personale :
În după amiaza celei de-a șasea zile ne-am deplasat pe jos la marginea orașului pentru a vizita Vincent Van Gogh School, o școală mare cu încă alte două sedii, o școală care desfășoară activitați cu elevi de nivel primar, secundar, tehnic și copii cu cerințe educative speciale.
Am vizitat școala după finalizarea orelor de curs, văzând sălile de clasă, laboratoarele, sala de consiliere, sala de mese, birourile, sala profesorală, etc.
Școala dispune de dotări la standarde foarte înalte, foarte multe laboratoare bine dotate în funcție de specializările pe care le oferă instituția. Ceea ce m-a impresionat cel mai mult au fost dotările, modul de abordare a strategiei de marketing a directorului, modul în care este recrutată resursa umană și mentalitatea olandezilor de abordare a sistemului de învățământ (ramura pe care se pune accentul principal).
Sistemul de învățământ olandez, este un sistem cu adevărat centrat pe elev, pe dezvoltarea armonioasă a copilului. Il fac pe copil să mergă cu drag la școală, să dorească să participe la diverse activități interactive, care duc la dezvoltarea lui intelectuală, culturală și socială.
Am lucrat în sala de conferințe a hotelului, cu grupul pentru a continua fotoreportajul. Am descărcat pozele din ziua a VI a. Am sortat fotografiile și le-am prelucrat pentru fotoreportaj.

Ziua 7 ___10.02.2018___

Locul de desfășurare: Sala de conferinţe a hotelului
Activitatea desfășurată: Evaluare
Concluzii / observații personale :
S-a desfășurat în sala de conferințe a hotelului
Am lucrat în sala de conferințe a hotelului, cu grupul pentru a finaliza fotoreportajul.
Am participat la evaluarea finală.
Am răspuns la întrebările din chestionarul primit.
Am prezentat fotoreportajul realizat cu grupul din care am făcut parte.


Postări populare de pe acest blog